Uczniowie klasy 6b na wycieczce w Kazimierzu Dolnym

Na początku maja uczniowie klasy 6b wraz z klasą 5j wybrali się na wycieczkę.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania przepięknego pałacu Zamoyskich w Kozłówce, w którym obecnie znajduje się muzeum. Zwiedzaliśmy również park, obserwując spacerujące po nim pawie. Następnie pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego gdzie przewodnik oprowadził nas po ruinach średniowiecznego zamku. Duże wrażenie zrobił  również przepiękny rynek. Na zakończenie naszej wyprawy udaliśmy się do wąwozu korzeniowego, powstałego w wyniku wypłukiwania skały lessowej przez wodę. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do Warszawy.

Klasa 6b w Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie

W dniu 8 maja 2019r. nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Muzeum Marii Skłodowskiej – Curie naszej wybitnej polskiej noblistki w dziedzinie chemii i fizyki. Muzeum mieści się w kamienicy przy ulicy Freta, w której przed laty mieszkała Maria Skłodowska. W czasie pobytu w muzeum przewodnik zapoznał nas z historią życia Marii Skłodowskiej – Curie. Obejrzeliśmy liczne eksponaty z dawnego laboratorium chemicznego, zdjęcia, pamiątki i notatki uczonej. Mieliśmy również okazję uczestniczyć w warsztatach chemicznych w czasie których wykrywaliśmy związki organiczne w produktach spożywczych. Wizyta w muzeum była bardzo ciekawa i pouczająca.

Warsztaty plastyczne w klasie 6b

24 stycznia 2019 roku naszą szkołę odwiedziła pani plastyk, absolwentka ASP w Warszawie. Instruktorka przeprowadziła w klasie 6b wykład z historii malarstwa. W dalszej kolejności przewidziane były warsztaty plastyczne z kategorii abstrakcjonistycznej. Uczniowie chętnie angażowali się w wyznaczone zadania i współpracowali ze sobą, by wykonać jak najefektowniejsze prace. W podziękowaniu za wizytę, dzieci wręczyły pani instruktor własnoręcznie wykonane prace.
Klasa 6a i 6b na lekcji bibliotecznej

W dniu 15 listopada 2018r. uczniowie klas 6a i 6b wzięli udział w lekcji bibliotecznej w BIBLIOTECE PUBLICZNEJ Skorosze. W trakcie zajęć uczniowie poznali fragmenty powieści „Mirabelka” Cezarego Harasimowicza. Czytając i omawiając treści powieści dzieci poznały losy ludzi mieszkających w przedwojennej Warszawie, ich historie z czasów II wojny światowej oraz czasy powojenne. Pełna emocji, uczuć, historii – czasami bardzo trudnej sprawiła, że uczniowie z zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach.

Klasa 6c bierze udział w projekcie "Mirabelka, kiełkująca historia w 100licy"

W ramach oficjalnych obchodów 100-lecia Niepodległości w dniu 7 listopada 2018r. uczniowie klas 6c wzięli udział w lekcji bibliotecznej w Bibliotece Publicznej Skorosze. Dzieci, czytając i omawiając treści powieści Cezarego Harasimowicza miały możliwość sprawdzenia, jak kiełkuje polska historia i jak rodzi się niepodległość.

Mirabelka, która jest narratorem tej opowieści, rosła naprawdę. Przetrwała wojnę, getto, zagładę, stalinizm, budowę okolicznych domów, ale nie przetrwała naszych czasów. Ścięto ją podczas budowy apartamentowca… Na szczęście pestki mirabelki zawędrowały z dawnym mieszkańcem Nalewek aż do Waszyngtonu, skąd powróciły do Warszawy.

„Nie ma już kamienicy pana Friedmana, fabryki strojów karnawałowych panów braci Alfusów, nie ma też getta, a od niedawna nie ma nawet mirabelki. To, co przetrwało to pamięć o ludziach, którzy wtedy żyli – o Dorce, Chaimie, Maćku i innych. Drzewa towarzyszyły ludziom w chwilach radości, smutku, ale też grozy. Poznawały historię kraju poprzez uczestniczenie w życiu lokalnej społeczności.”

Tę pełną nadziei, wiary i miłości historię kilku pokoleń opowiada rosnąca na warszawskich Nalewkach mirabelka, miejmy nadzieję że historia ta przetrwa też w pamięci dzieci uczestniczących w tej niecodziennej lekcji.