foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Ważne wartości dla uczniów z klasy 3a
 
Na lekcjach języka polskiego czytaliśmy opowiadania, które w niezwykle humorystyczny, ale i wartościowy sposób wyjaśniały znaczenie pojęć: przyjaźń, sprawiedliwość, odwaga, dobroć i szacunek. Zrozumieliśmy, że są to wartości niezwykle cenne w codziennym życiu w szkole, w domu i w kontaktach między ludźmi. Postępowanie sprawiedliwe, odważne, przyjazne, dobre i z szacunkiem powoduje, że jesteśmy szlachetni, radośni, spokojni i przede wszystkim mądrzy. Stwierdziliśmy, że o mądrości świadczą nie słowa i myśli tylko nasze czyny, nasze postępowanie ukazujące przyjaźń, sprawiedliwość, odwagę, dobroć i szacunek.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa - uczniowie z klasy 3a
 
Włączyliśmy się do udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Wiemy jak bardzo ważnym nawykiem jest czytanie książek. Znamy korzyści płynące z czytania książek. Jesteśmy świadomi tego, że czytając uczymy się, rozwijamy swoje umiejętności i wiadomości w zakresie różnych dziedzin i wpływamy na swój rozwój emocji i ich okazywanie wobec innych. Czytamy książki z kanonu współczesnej literatury dla uczniów klasy trzeciej. Wyszukujemy w nich wartości wychowawcze, które uczą nas jak należy dobrze żyć. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem książki Pawła Beręsewicza "Czy wojna jest dla dziewczyn?". Nasze dyskusje nad książką zilustrowaliśmy w formie plakatów podpisując hasłami np.: "Nie chcemy wojny!", "Chcemy pokoju!". Wiemy, że w przyszłości, będziemy decydować o losach naszej ojczyzny, Europy i całego świata.
W Muzeum Papiernictwa - uczniowie z klasy 3a i 3b

30 X 2018 r. pojechaliśmy na wycieczkę do Konstancina. Celem wycieczki było poznanie historii papieru i papierni. W czasie zajęć z przewodnikiem i zarazem pracownikiem konstancińskiej papierni poszerzyliśmy wiedzę na temat materiałów piśmienniczych przed wynalezieniem papieru. Poznaliśmy  podstawy współczesnej produkcji papieru. Największą radość sprawiły na warsztaty, na których własnoręcznie czerpaliśmy papier z masy celulozowej. Czerpaliśmy masę na sita, wyciskaliśmy z nadmiaru wody ręcznie i z wykorzystaniem imadła, suszyliśmy na bębnie elektrycznym. Zrobiliśmy arkusze ze znakiem wodnym "Syrenką" i ozdobne z płatkami róż. Wykazaliśmy się wspaniałą współpracą i chęcią do pracy. Po zajęciach w papierni, pojechaliśmy do tężni solankowej w konstancińskim parku. Parowanie solanki wytwarza mikroklimat morski, który ma leczący wpływ na drogi oddechowe i odporność naszego organizmu.

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie