foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Lekcja w kinie kl. 4b
 
19 kwietnia 2021 roku klasa 4b wzięła udział w lekcji w kinie online "Jak powstaje komiks?" .

Lekcja prowadzona była przez dwóch zawodowych aktorów: Beatę Cwalińską oraz Antka Pawlickiego. Uczniowie mogli zapoznać się z różnorodnymi multimedialnymi dodatkami oraz narzędziami interaktywnymi: wywiadami z aktorami, materiałami zza kulis, quizami wiedzy.

Kontynuacją lekcji jest projekcja filmu "Łowcy czarownic" w Reżyser Raško Miljković.

Klasa 4e - Projekt "Lekcje z klasą"
 
Jak wiadomo emocje są nieodzownym elementem w życiu człowieka. Towarzyszą nam podczas praktycznie każdej wykonywanej czynności. Odczuwamy strach, smutek, złość, zaskoczenie, wstręt czy radość. Są to emocje podstawowe, które, wg Rusella, mogą przybierać różne kształty, mieszać się ze sobą i współtworzyć inne formy odczuwanych przez nas stanów. 
 
Od września 2020 r. klasa 4e uczestniczyła w projekcie poświęconym sposobom wyrażania własnych emocji oraz odczytywania emocji wyrażanych przez innych ludzi. Projekt ten „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” realizowany był w ramach programów Uniwersytetu Dzieci. 
 
Uczniowie dowiedzieli się czym jest kołowy diagram emocji Russela oraz poznali struktury mózgu odpowiedzialne za konkretne funkcje. Bardzo chętnie brali udział w lekcjach wychowawczych poświęconych tej tematyce. Aktywnie udzielali wypowiedzi na interesujące je tematy oraz chętnie analizowały filmy na temat emocjonalności człowieka. Projekt ten pozwolił dzieciom wejrzeć głębiej w swoją osobowość, poznać typy charakterów i zastanowić się nad celem wyrażania emocji oraz sposobem ich odbierania. Było to ciekawe doświadczenie zarówno dla czwartoklasistów, jak i dla nauczyciela koordynującego lekcje. 
 
Mimo przeprowadzenia zajęć w formie online, dzieci były zaangażowane w lekcje. Udział w projekcie umożliwił także większe zintegrowanie społeczności klasowej poprzez ciekawe, interaktywne zadania wykonywane przez uczniów. 
Układu pokarmowy w kl. 4e

Układ pokarmowy odpowiada za jedną z najważniejszych funkcji naszego organizmu, czyli odżywianie. Tu odbywa się pobieranie pokarmu, wchłanianie substancji odżywczych, przetwarzanie ich, a następnie wydalanie niepotrzebnych resztek. Układ pokarmowy człowieka jest niezwykle złożonym, skomplikowanym, a zarazem fascynującym mechanizmem. Jeśli jesteś ciekaw jak jest zbudowany ten układ, zobacz nasze prace.

Budowa układu pokarmowego w kl. 4s

Układ pokarmowy złożony jest z wielu narządów – oprócz oczywistej funkcji trawienia oraz wchłaniania pokarmów, jego funkcja polega również na eliminacji niestrawionych części pożywienia. W funkcjonowaniu układu pokarmowego niebagatelną funkcję odgrywają również dodatkowe gruczoły, które biorą udział w trawieniu – należą do nich wątroba oraz trzustka. Po tym zadaniu, które wykonaliśmy podczas nauczania zdalnego, już nikt się nie pomyli wskazując miejsce gdzie znajduje się wątroba, przełyk, czy żołądek. Zachęcamy do obejrzenia naszych prac.

Układ pokarmowy w kl. 4d

Wszyscy doskonale wiemy, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Teraz nie tylko wiemy, jak dbać o ten układ, ale również jak on funkcjonuje i z jakich części się składa. Żeby lepiej zapamiętać jego budowę wykonaliśmy takie prace...

Kl. 4s na łonie natury
 
Jedne z zajęć przyrody odbyły się w terenie. Cieszymy się bardzo, bo naprawdę były extra.  Najpierw poznaliśmy drzewa i krzewy rosnące w obejściu szkoły. Nauczyliśmy się rozpoznawać mchy i prosty.
Wiemy, że niezwykłość tego przedmiotu polega na tym, iż dotyczy niemal całego otaczającego nas świata i prawie wszystkich dziedzin życia.
Dowiedzieliśmy się już co to jest przyroda i jakie są jej składniki, potrafimy rozróżnić elementy przyrody ożywionej oraz nieożywionej. Wiemy też, jak zmysłami możemy rozpoznawać przyrodę. Każdy jest też świadom jakie przyrządy i pomoce ułatwiają przyrodnikowi poznanie tej ogromnej, fantastycznej natury.

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie