Klasa 5a, 5g i 5j na Starym Mieście

4 czerwca 2019r. wybraliśmy się na Stare Miasto, aby wziąć udział w Grze Miejskiej. Gra związana była z legendami warszawskimi. Zostaliśmy podzieleni na 6 grup. Każda z drużyn miała do wykonania 5 zadań, które obejmowały pracę z mapą, zadania bazujące na spostrzegawczości, logicznym kojarzeniu, pamięci i kreatywności. Poznawaliśmy przy tym najciekawsze z warszawskich legend. Cała wyprawa pozwoliła nam spojrzeć na Stare Miasto z zupełnie innej strony. Mogliśmy połączyć naszą wiedzę z konkretnymi miejscami. Po grze poszliśmy na zasłużoną pizzę. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu.

Klasa 5b na wycieczce w Malborku

W dniu 27.05.2019r. odbyła się całodniowa wycieczka do Malborka. Po dość długiej i zarazem wesołej podróży dotarliśmy na miejsce. Uczniowie klas 5b zwiedzili wielki zamek krzyżacki. Po obiedzie pojechaliśmy na pola, na których rozgrywała się słynna bitwa pod Grunwaldem. Tam uczniowie mieli możliwość zapoznania się z historią tego miejsca i obejrzenia filmu na temat obrazu Jana Matejki pt. "Bitwa pod Grunwaldem".

Wszyscy wrócili zadowoleni i szczęśliwi.

Klasa 5b w ZOO

W dniu 24.05.2019r. klasa 5b odwiedziła Warszawski Ogród Zoologiczny. Odbyła się również bardzo ciekawa prelekcja o bezkręgowcach. Uczniowie mogli brać na ręce owady, dowiedzieli się o ich pochodzeniu, nawykach żywieniowych i zachowaniu w naturalnym środowisku.

Klasa 5c i 5h w Sandomierzu

21 maja 2019 roku klasy 5c i 5h pojechały na całodniową wycieczkę do Sandomierza. Zwiedziliśmy Bramę Opatowską, która obecnie jest doskonałym punktem widokowym, z którego można podziwiać cały Sandomierz i okolice. Przemierzyliśmy podziemną trasę turystyczną, w której najgłębsze wyrobiska znajdują się na głębokości 12 metrów pod powierzchnią rynku. Na zakończenie odwiedziliśmy zbrojownię rycerską, gdzie poznaliśmy historię życie Zawiszy Czarnego oraz obejrzeliśmy pokaz renesansowych i barokowych tańców dworskich. To był bardzo przyjemny dzień. Polecamy wycieczkę do Sandomierza!

Niewidzialna wystawa - kl. 5b

W dniu 20.05.2019r. klasa 5b udała się na "Niewidzialną wystawę". Uczniowie wchodzili do różnych pomieszczeń,w których panowała absolutna ciemność. Mogli poznawać świat wszystkimi zmysłami, oprócz wzroku. Dla nich,była to niesamowita przygoda i odczucia. Najciekawszy okazał się według nich pokój (kuchnia), w którym uczniowie musieli rozpoznać warzywa i owoce.

Uczniowie klasy 5j na wycieczce w Kazimierzu Dolnym

Na początku maja uczniowie klasy 5j wraz z klasą 6b wybrali się na wycieczkę.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zwiedzania przepięknego pałacu Zamoyskich w Kozłówce, w którym obecnie znajduje się muzeum. Zwiedzaliśmy również park, obserwując spacerujące po nim pawie. Następnie pojechaliśmy do Kazimierza Dolnego gdzie przewodnik oprowadził nas po ruinach średniowiecznego zamku. Duże wrażenie zrobił  również przepiękny rynek. Na zakończenie naszej wyprawy udaliśmy się do wąwozu korzeniowego, powstałego w wyniku wypłukiwania skały lessowej przez wodę. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy wieczorem do Warszawy.