foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Zestaw ćwiczeń na równowagę

Równowaga to jedna z podstawowych cech motorycznych człowieka. Jest to zdolność organizmu do utrzymywania ciała w wybranej pozycji, zazwyczaj w warunkach zmniejszonej powierzchni podparcia (równowaga statyczna), a także zachowania określonego położenia podczas różnorodnych działań ruchowych lub po ich zakończeniu (równowaga dynamiczna). Kontrola równowagi odbywa się w oparciu o sygnały docierające z błędnika, narządu wzroku, proprioreceptorów i receptorów dotykowych. Informacje te umożliwiają prawidłowe utrzymanie równowagi, a także orientację w przestrzeni.

Prawidłowa równowaga jest niezbędną umiejętnością do właściwego wykonywania codziennych czynności. Zdolność zachowania równowagi jest przydatna także w każdej dyscyplinie sportu. Zwykle jednak nie poświęcamy na treningach zbyt dużo czasu na jej kształtowanie, ponieważ skupiamy się na innych aspektach. Ćwiczenia równowagi nie są trudne i wyczerpujące, zaś korzyści z nich płynące są nie do przecenienia. Taki trening nie tylko wzmocni i pomoże ustabilizować mięśnie, ale też pomoże chronić przed kontuzjami.

Czytaj więcej...

Lekcja W-Fu w domu - część 2

Rozgrzewka:

  • Trucht w miejscu – 5 min
  • Ćwiczenia  ogólnorozwojowa w miejscu (np. wymachy ramion i krążenia tułowia w różnych płaszczyznach) – 5 min
  • Rozciąganie dynamiczne – 5 min

Część główna:

Ćwiczenia siłowe z obciążeniem własnego ciała – 20 min (wykonujemy 3 serie każdego ćwiczenia – 1,5 min przerwy pomiędzy seriami)

Czytaj więcej...

Jak prawidłowo rozwijać mięśnie brzucha?

Od dawna wiadomo, że same ćwiczenia na mięśnie brzucha nie dają pożądanych efektów. Potrzebna jest do tego odpowiednia dieta oraz trening Cardio.

Mięśnie brzucha leżą pod warstwą tkanki tłuszczowej, którą należy spalić, aby stałe się one widoczne.

Na Uniwersytecie w San Diego przeprowadzono badanie, którego celem było określenie najlepszych i najgorszych ćwiczeń na brzuch, które zostaną przedstawione poniżej.

Czytaj więcej...

Lekcja W-Fu w domu

Rozgrzewka – 15 minut

  • Trucht w miejscu – 5 min
  • Wymachy ramion i krążenia tułowia w różnych płaszczyznach – 5 min
  • Rozciąganie dynamiczne – 5 min

Czytaj więcej...

Szkoła Podstawowa Nr 382 w Warszawie